- Stats: 256 0 0
- Author: Aleksandra Gavrilović
- Posted: 16/10/2019
- Category: Intervju, Pogled kroz špijunku...
Ana Sui – modni dizanjer
U prvom broju Anita Mei magazina smo vas upoznali sa modnom dizajnerkom koja je svojim specifičnim stilom i idejama zakoračila u surovi svet mode. Reč je o Ana Sui – američkoj modnoj kreatorki koja je napustivši prestižnu školu Parson u Nju Jorku, pokazala svoj pravi talenat.
Prvi dodir sa materijalima imala je kao devojčica išavši u redovne kupovine sa majkom. Kako kaže, Ana je još sa četiri godina znala da će postati dizajnerka. Gledajući kako je majka šila, shvatila je kako krojevi funkcionišu i počela je da šije odeću za sebe.
Na prvoj godini studija na Parsonu načula je razgovor dve studentkinje završne godine kako pričaju o otvorenom konkursu za posao kod Erike Elias. Nije se premišljala već je odmah otrčala sa svojim studentskim portfoliom i dobila posao. Tamo je “ispekla zanat” i nije se vratila školi.
Imala je ideju o stvaranju sopstvene kolekcije, ali nije znala kako da to proda. Udružila se sa drugaricama učestvujući sa pet primeraka svojih kreacija na sajmu. Iznenađujuće, dobila je narudžbinu da šije za radnju “Macy’s and Bloomingdale’s”. Kako joj se ceo stan pretvorio u radionicu, rešila je da uzme malo potkrovlje u zakup. Prijatelji koji su dolazili u njen stan radi zabave, rođendana i žurki, su se bavili modom, a među njima su bile tada najpopularnije manekenke, fotografi, editori, frizeri, šminkeri… Svi su je ubeđivali da je pravo vreme da postavi svoje mesto u svetu mode ali kako je 80-tih bila godina Chanel, Versace i Lacroix bila je uplašena da krene u, po njoj, uzaludnu borbu s titanima, rešila je da sačeka pravi trenutak.
Tokom svoje prve revije 1991. bila je u žiži javnosti. Na pravom mestu u pravo vreme. Sve japanske radnje tada su dolazile u Nju Jork tražeći američkog dizajnera da sa njime razviju poslove distribucije. Ana je nakon svoje prve revije dobila dosta ponuda ali je od svih izabrala fabriku Isetan, u Aziji koja ju je učinila veoma poznatom na tom kontinentu. Otvorili su joj radnju „Anna Sui boutiques“ u Japanu. Takođe je dobila 12 licenci, uključujući i kozmetičku. Nemačka kompanija Wella (sada P&G) je tražila da sa njom stvori parfem. To je Anu učinilo globalnim brendom.
Inspiraciju traži u muzici, knjigama, prodavnicama ali i pijacama koje redovno posećuje, bilo u Americi bilo u nekoj drugoj zemlji. Ona kaže da na buvljacima može da vidi sustinu drugih kultura, njihovu istoriju, folklor i umetnost.
U intervjuima je sebe predstavljala kao veoma realističnu kreatorku.
Ja sam veoma realna kreatorka. Razumem da postoji veoma velika razlika između revija i stvarnog proizvoda koji se kupuje u radnjama. U mojim radnjama, ja vidim šta žene žele. Čujem šta traže. Za pistu radim lude stajlinge i lude asesoare (dodatke), ali uvek ima neka lepa haljina ili dobra suknja ispod njih.
Ana Sui
Za više inspirativnih istinitih priča o poznatim modnim brendovima širom sveta, pogledajte šta smo sve spremili za vas u podkategoriji: Pogled kroz špijunku…